Opolskie Lamki 2020

W kwietniu 2020 roku odbędzie się trzynasta edycja warsztatów animacji poklatkowej – Opolskie Lamki. W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju postanowiliśmy przenieść warsztaty do przestrzeni internetu. Uczestnikami projektu są uczniowie opolskich szkół podstawowych, wybrani we współpracy z nauczycielami i opiekunami poszczególnych placówek.

Każdego warsztatowego dnia uczestnicy otrzymają instrukcje i e-lekcje, video-tutoriale przygotowane przez prowadzącą warsztaty – Julię Orlik. Każdy tutorial w wyczerpujący sposób wprowadzi w tajniki filmu animowanego i proces jego tworzenia młodych animatorów, którzy następnie wezmą udział w przygotowaniu małych multimedialnych dzieł. Wspólnie przejdziemy przez podstawy animacji, proces animowania postaci, ożywiania przestrzeni i scenografii. A wszystko to za pomocą narzędzi w telefonie!

Efektem końcowym będzie wspólne dzieło – poszczególne, gotowe animacje uczestników zostaną połączone w jeden filmik.

Tegorocznym motywem przewodnim będą Superbohaterowie. Młodzi animatorzy będą mieli za zadanie stworzenie własnego bohatera, zaprojektowanie postaci, wymyślenie imienia. Przy użyciu materiałów plastycznych oraz przedmiotów codziennego użytku, znalezionych w domach, wykreują swoich Superbohaterów, scenografię i pozostałe elementy wzbogacające animację. W animacji pomoże rekomendowana przez prowadzącą aplikacja mobilna. Podsumowując – Opolskie Lamki to świetna recepta na nudę podczas kwarantanny, ale również fantastyczna lekcja kreatywności!

Prowadzącą warsztaty będzie Julia Orlik
studentka PWSFTviT w Łodzi specjalizacja film animowany i efekty specjalne. Urodzona 10.02.1996 roku. Autorka filmów pt. ,, Bankiet’’, ,,Mój dziwny starszy brat’’ , ,,Quidquid Latine dictum sit altum videtur’’ . Często pracuje z młodzieżą i dziećmi prowadząc warsztaty z animacji poklatkowej oraz warsztaty filmowe z dołączeniem efektów specjalnych.


Plan warsztatów:

Dzień  pierwszy:
– instalacja aplikacji Stop Motion Studio (lub innej umożliwiającej łatwe animowanie telefonem)
– próby animacji (dowolne próbki, zabawa na początek)
– animacja tańczącej postaci, może być zabawką, przedmiotem, albo wykreowaną postacią,  prosty układ taneczny, który będzie można zapętlić

Dzień drugi:
Stworzenie własnego Superbohatera.
– zaprojektowanie postaci, wymyślenie imienia
– zbudowanie postaci
– wymyślenie sposobu przedstawienia (w filmikach e-warsztatów zostanie przedstawionych kilka trików jak podejść do tematu)
– przygotowanie scenografii, przestrzeni w której będzie się animowało

Dzień trzeci:
– zanimowanie wcześniej przygotowanej postaci
– wysłanie powstałych filmików na maila prowadzącej warsztaty

Wyszukaj po dacie